Małe gniazdka/ Pączki hiszpańskie

Protestuję! Jest tyle przepisów w sieci na Tłusty Czwartek, że potrzebowałabym kilku dni by je wypróbować i bardzo dużej rodziny by wszystko zjeść ;) Miały być pączki ziemniaczane albo z dynią, jednak wybór padł na gniazdka, ponieważ nie jadłam ich wieki. Proste w wykonaniu i pyszne, ahh pyszne! 


Polecam! ( i z ilości przeczytanych i zapisanych na kartce przepisów pogubiłam się z jakiej strony jest ten )

Składniki:

200 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
200 g masła
4 jajka
szklanka wody
olej do smażenia

potrzebne też będą nożyczki, papier do pieczenia (ja użyłam białe kartki papieru do drukarki) i szprycę 



Wodę z masłem zagotowujemy, ściągamy z ognia, jednym ruchem wsypujemy przesianą mąkę, wymieszaną z proszkiem do pieczenia, i energicznie mieszamy. Studzimy. 
W tym czasie przygotowujemy sobie papier do pieczenia i delikatnie smarujemy go olejem.
Gdy masa ostygnie, wbijamy do niej jajka i miksujemy na gładką masę. Przekładamy ją do szprycy i wyciskamy kółeczka (dwa- lub trzypiętrowe), kształt i wielkość zależy od nas, takie nieregularne też mają swój urok ;). 
Wycinamy papier wokół gniazdek i w tym czasie rozgrzewamy olej. Kładziemy papierem do góry, który ściągamy po minucie i smażymy gniazdka na złoto. 

Ja swoje gniazdka polałam ponczem cytrynowym (dlatego się tak "święcą") by nie były za słodkie (sok z połowy cytryny i łyżeczka cukru pudru delikatnie mieszamy) oczywiście można polać lukrem (cukier puder, sok z cytryny i 2-3 łyżki gorącej wody -ucieramy, aż będzie śnieżnobiały).



Mmm Pycha!

Znajdziesz u mnie i przepis na faworki. Polecam !

Zapraszam na Facebooka.

Brak komentarzy :