Tortilla z kurczakiem

Bardzo dobry, domowy fast food. Smażyłam kilka razy tortille sama, jednak tym razem znalazłam je w promocji w sklepie gotowe, miałam też kurczaka w panierce z obiadu. Tak powstała pyszna kolacja.
Mojemu smakoszowi bardzo smakowało :) Polecam!


 Składniki:


8 tortilli
1 podwójna pierś z kurczaka
pół główki sałaty pekińskiej
dwie cebule
4 małe pomidory
1 łyżka soku z cytryny
sól, pieprz
przyprawa do kurczaka lub gyrosa

Sos:
4 łyżki majonezu
1 mały jogurt naturalny
czosnek (może być w granulkach)
sól, pieprz

Najpierw przygotowuję  składniki:

Kurczaka kroję w kostkę, przyprawiam, rozgrzewam patelnię z małą ilością oleju i smażę z każdej strony po kilka minut, aż mięsko będzie miękkie (jeśli tak jak ja masz kotleta z obiadu, kroję go w kostkę i odgrzewam w mikrofali). Po usmażeniu odkładam na papierowy ręcznik. Kroję pomidory, cebulę w cienkie pół plasterki. Sałatę myję, siekam w kostkę, przyprawiam solą i sokiem z cytryny. Do miski wlewam jogurt naturalny, dodaję majonez, czosnek, przyprawiam i dokładnie mieszam.
Gdy mam już przygotowane składniki zaczynam zwijanie tortilli. Najpierw podgrzewam placki (w mikrofali lub na patelni), smaruję sosem, posypuję sałatą, kładę kurczaka, pomidory, cebulę i polewam sosem. Zwijam, a końcówkę okręcam folią aluminiową by łatwiej było trzymać.
Zamiast pomidorów można użyć kukurydzy, ogórka kiszonego/korniszonego/zielonego, papryki pokrojonej w kostkę, to co mamy w lodówce. 

Smacznego!






Brak komentarzy :