Kurczak garam masala

Uwielbiam polską kuchnie, ale staram się też próbować nowych smaków. Kupiłam organiczną, w stu procentach naturalną, przyprawę garam masala. Przyszedł czas na jej użycie przeszukałam przepisy i znalazłam. Zamiast mleczka kokosowego można dodać śmietanę. Danie pełne aromatu, pikantne, rozgrzewające. Smakowało nam bardzo, a zapach unosił się po kuchni cały wieczór. Przepis znalazłam tutaj.




Składniki:

dwie piersi z kurczaka
3 cebule
2 małe marchewki
kawałek imbiru
3 ząbki czosnku
pomidory z puszki
1/2 łyżeczki curry
1/2 łyżeczki kurkumy
3-4 łyżeczki garam masala
400 ml mleczka kokosowego




Danie przygotowujemy w dużej patelni lub w woku. Cebulę kroimy w piórka, a imbir w paseczki. Podsmażamy cebulę, dodajemy pomidory, pokrojoną w plasterki marchewkę. Po chwili dodajemy posiekany czosnek i imbir oraz wszystkie przyprawy. Wszystko dokładnie mieszamy, a następnie dodajemy pokrojonego w dość sporą kostkę kurczaka. Smażymy kilka minut. Na koniec dodajemy mleczko kokosowe i dusimy ok. 20 minut. 
Podałam z ryżem, podczas gotowania dodałam szczyptę kurkumy i ryż miał piękny żółty kolor.



Mmmm Pycha!

1 komentarz :

PaulaGotuje pisze...

Bardzo się cieszę, że kurczak z mojego przepisu tak przypadł Wam do gustu :) pozdrawiam!