Placuszki owsiane


Uwielbiam takie śniadania. Placuszki są pyszne, a przede wszystkim bardzo zdrowe. Kilka składników i podczas parzenia porannej kawy mamy smaczny posiłek. Nie są słodkie, dlatego dodatkiem jest mocno kakaowa "czekośliwka" mojej mamy i słodka śmietanka, można dodać cukier do środka lub polać miodem. Ja i mój synek serdecznie polecamy :)

Placuszki owsiane


Składniki:
(na 6-7 placuszków)


jabłko

jajko

2 łyżki płatków owsianych

2 łyżki otrębów owsianych (u mnie żytnie)

2 łyżki mąki pełnoziarnistej

płaska łyżeczka proszku do pieczenia

4-5 łyżek roztopionego, zimnego masła


1. Mieszamy ze sobą suche składniki.

2. Myjemy, obieramy i ścieramy na tartce jabłko. 
Dodajemy do suchych składników wraz z jajkiem i roztopionym, zimnym masłem*.

3. Mieszamy, przykrywamy i odstawiamy na kilka minut.

4. Smażymy placki na teflonowej patelni  (ja używam oleju kokosowego, pięknie pachnie i nie przypala placków tak szybko)

* raz masło zastąpiłam oliwą z oliwek i placki też były pyszne, dlatego myślę, że można użyć też oleju roślinnego, kokosowego itp.


Mmm Pycha!!!

Kliknij lubię to.

P.S. Zawsze staram się podawać źródło swoich przepisów, ten zapisałam na kartce i nie dodałam z jakiego bloga, a ilość przeglądanych tygodniowo przepisów nie pozwala mi wszystkiego zapamiętać ;) Muszę, więc wszystko zapisywać :)

Brak komentarzy :