Ciekawa, smaczna zupka

Zupa ze słodkimi ziemniakami, soczewicą i cebulą balsamiczną to dla nas coś innego. Nie przepadam za słodkimi ziemniakami, gotowałam, piekłam jak frytki i szukam dalej innego połączenia smakowego. 
Zupka ma wytrawny, słodko - słony smak, nie wszystkim może przypaść do gustu, ale w połączeniu z cebulką jest bardzo smaczna, syta, zdrowa i aromatyczna.
Przepis z książki z serii Food Lovers - Soup.



Zupa z batatami

Składniki:

450 g słodkich ziemniaków
ząbek czosnku
25 g masła
100 g soczewicy ( u mnie zielona, może i być czerwona)
cebula
por
kolendra (świeża lub łyżeczka suszonej)
szczypiorek
sól,pieprz
0,5 litra rosołu

dodatkowo:

czerwona cebula (ja użyłam białej)
łyżka masła
2 łyżeczki octu balsamicznego



Cebulę, słodkie ziemniaki i pora kroimy w kostkę. Soczewicę płuczemy na sitku wodą. Na patelni podsmażamy cebulę, dodajemy czosnek, kolendrę, słodkie ziemniaki, pora i wszystko razem mieszamy, chwilę podsmażamy. Dodajemy rosół i soczewicę, gotujemy około 30 minut. 
W tym czasie obieramy i kroimy w piórka cebulę. Smażymy chwilę na maśle. Dodajemy ocet balsamiczny i smażymy, aż się zredukuje. 
Zupę ściągamy z ognia, dodajemy szczypiorek, przyprawiamy i podajemy z cebulą balsamiczną.



Mmm Pycha!

Kliknij tutaj. :)

Brak komentarzy :