Piekę w weekend

Pamiętam czasy gdy w moim domu rodzinnym mama piekła co niedziele ciasto. Kawa, herbata i kawałek słodkości, chwila relaksu. Mam tyle przepisów do wypróbowania, jednak ciasto musi spełniać kilka warunków: nie za słodkie, niezbyt skomplikowane (chociaż podejmuję wyzwania w kuchni) i najlepiej takie, które zawsze wychodzi ;). Piec lubię, a to połowa sukcesu, ciągle się uczę, ale jest to słodka nauka :).



Przepis na brownie kawowe. Aromatyczne, bardzo łatwe w wykonaniu, idealne do ciepłej czekolady. Hmm pycha!





Przepis zaczerpnięty z kopalni przepisów, czyli ze strony Moje Wypieki. To moje pierwsze brownie robione samodzielnie. Zmniejszyłam ilość jajek i nie użyłam likieru, ale ciasto nadal było bardzo dobre.




Składniki:


160 g masła


2 jajka


kilka łyżek mleka


180 g gorzkiej czekolady


1 i 1/4 szklanki cukru


1 łyżka kawy granulowanej


1 łyżeczka ekstraktu z wanilii


szczypta soli


1,5 szklanki mąki



Masło i czekoladę roztapiamy odstawiamy by wystygło.

Jajka, mleko, wanilię, cukier, kawę (rozpuszczoną w łyżeczce wody) roztrzepujemy w misce. Dodajemy mąkę, sól i miksujemy. Dodajemy roztopioną czekoladę z masłem mieszamy.

Formę oprószamy mąką wylewamy masę. Pieczemy około 30 minut w temperaturze 180ºC.






Polecam!

Brak komentarzy :