Zupa po meksykańsku


Zima niestety wróciła, więc zamieszczam przepis na rozgrzewającą, aromatyczną zupę. Przepis mojej mamy, zapisany w niebieskim zeszycie, który powstał pod koniec liceum i z którego bardzo często korzystam.

Składniki:

0,5 kg mięsa mielonego
2 duże cebule
mały koncentrat pomidorowy
puszka kukurydzy
puszka fasoli czerwonej
puszka soi (ja nie miałam)
3 ząbki czosnku
2 duże łyżki majeranku
łyżka ziół prowansalskich
sól, pieprz


Mięso oraz cebulę pokrojoną w kostkę obsmażyłam. W garnku zagotowałam litr wody, dodałam mięso, gotowałam 30 min na wolnym ogniu. Następnie dodałam fasolę, kukurydzę, (soję), majeranek i dodałam tyle wody by przykryła wszystkie składniki, gotowałam 20 minut.Później przyprawiłam czosnkiem, ziołami, koncentratem, solą i pieprzem. Gotowałam kolejne ok. 30 minut na wolnym ogniu. Najlepiej smakuje jak gotuje się zupę wieczorem, na noc wstawi do lodówki i następnego dnia podaje na gorąco, na obiad.

Brak komentarzy :