Kilimandżaro

Pogoda w zeszłym miesiącu nie dopisywała, dlatego piątkowe wieczory spędzałam w kuchni przygotowując ciasto na weekend i oto kolejne z nich. Puszysty biszkopt, z fajną masą jabłkowo-malinową i delikatnym kremem budyniowym. Dla mnie to kolejny sukces w słodkościach, gdyż masa budyniowa nie zawsze mi wychodziła (albo zbyt rzadka, albo za mało słodka...), jednak tym razem na prawdę się udała. Przepis znalazłam na tym blogu, wprowadziłam kilka zmian.


Ciasto z masą jabłkowo-malinową i kremem budyniowym



Biszkopt:

6 jajek
szklanka cukru
3 łyżki mąki ziemniaczanej
3 łyżki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki kakao
2 łyżki oleju rzepakowego
łyżka wody

Białka ubijamy z cukrem, dodajemy kolejno żółtka. Miksując na najniższych obrotach dodajemy olej i wodę. Przesiane mąki wraz z proszkiem do pieczenia i kakao dodajemy do ciasta, mieszamy delikatnie szpatułką. Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni.
Ciasto przelewamy do wyłożonej papierem, formy o wym. 25x36cm.
Pieczemy około 30-35 minut. Ciasto studzimy i przekrawamy na dwie równe części.

Masa jabłkowo - malinowa:

1 kg jabłek
150 g malin
2 galaretki (u mnie malinowe),
łyżka masła

Obrane jabłka ścieramy na tarce o dużych oczkach. Maliny i jabłka dusimy wraz z masłem na małym ogniu przez około 8 minut. Dodajemy sproszkowane galaretki, mieszamy i jeszcze chwilkę dusimy. Odstawiamy, by lekko stężało. Wylewamy na pierwszy blat ciasta. Schładzamy.

Krem: 


1/2 litra mleka
2 łyżki mąki pszennej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1/2 szklanki cukru
250 g masła

W 150 ml mleka rozrabiamy mąki. Resztę mleka zagotowujemy z cukrem pudrem. Na gotujące się mleko wlewamy rozrobione mąki. Mieszamy, aż zgęstnieje i studzimy. Miękkie masło ucieramy do białości, dodajemy po łyżce zimnej masy budyniowej. Krem wykładamy na masę jabłkowo-malinową. Przykrywamy drugim blatem ciasta, schładzamy.




Polewa:
50g mlecznej i 50g gorzkiej czekolady,
1/2 łyżki masła,
2 łyżki wody.

Czekolady, masło rozpuszczamy na parze i dodajemy wodę, mieszamy. Lekko przestudzoną polewę rozsmarowujemy na wierzchu ciasta. 

Można ciasto posypać płatkami jaglanymi.



Mmm Pycha!
Kliknij lubię to.

2 komentarze :

galantyna.pl pisze...

Ja też chcę kawałek Afryki na talerzu:)

SignorinaGotuje pisze...

Hehe bardzo wdzięczna nazwa tej pyszności :)