Śmietanowiec

Na pożegnanie lata lekki deser/ciasto. Szybki, prosty, smaczny. Uzbierałam kilkanaście galaretek, często mam też jogurt naturalny jak i creme fraiche (odpowiednik śmietany zawiera ok.35% tłuszczu) w lodówce i tak powstał smaczny deser znany również pod nazwą Jogurtowiec. Wyłożyłam na spód ciasteczkowy.




Składniki (na blaszkę 18,5 cm x 18,5 cm):

Spód:

opakowanie herbatników/ciasteczek typu digestive (200 g)

5 łyżek masła

Ciasto:

3 galaretki 

300 ml jogurtu naturalnego

300 ml słodkiej śmietany 30-36 %

2 łyżeczki żelatyny

3 łyżki cukru pudru (jak ktoś lubi słodsze desery można zwiększyć ilość cukru)




1. Każdą galaretkę oddzielnie rozpuszczamy w 250 ml gorącej wody. Przekładamy do płaskiego naczynia, studzimy i odstawiamy do lodówki do stężenia.

2. Ciastka kruszymy, masło rozpuszczamy i dokładnie razem mieszamy. Wykładamy łyżką na spód blaszki i dociskamy. Wkładamy do lodówki.

3. Żelatynę rozpuszczamy w 1/3 szklanki gorącej wodzie. Odstawiamy do ostygnięcia. 

4. Śmietanę, jogurt naturalny, cukier puder dokładnie mieszamy. Dodajemy chłodną żelatynę i przez kilka minut miksujemy. Wstawiamy do lodówki.

5. Galaretki kroimy w kostkę (ja dałam dwie do środka, jedną użyłam do dekoracji). Gdy masa śmietanowa zaczyna tężeć (kilkanaście minut) dodajemy pokrojone galaretki.

6. Masę wylewamy na spód z ciasteczek. Wkładamy do lodówki do całkowitego stężenia.

7. Udekorowałam wierzch owocami (maliny, borówki) i rozdrobnioną galaretką. 



Mmm Pycha!


Brak komentarzy :