Sałatka z kurczakiem i ananasem


Pyszna sałatka i chociaż ja nie przepadam za połączeniem słodko kwaśnym to ta sałatka smakuje mi bardzo. 
Warto pilnować ilości składników by uzyskać idealny smak. Przepis znalazłam na tym blogu. 




Składniki:
(na dwie porcje)

główka sałaty lodowej

3-4 plastry ananasa z puszki


2-3 łyżki ziarna słonecznika ( ja użyłam orzechów włoskich)


2 pojedyncze piersi z kurczaka (ok. 300 g)


2 łyżki majonezu + łyżka jogurtu naturalnego


2 łyżki soku z zalewy ananasa


sól, pieprz


pierś z kurczaka można doprawić według własnych upodobań ja użyłam przyprawy do kurczaka i przyprawy curry.


1. Pierś kroimy w kostkę, przyprawiamy i odstawiamy do lodówki. Siekamy orzechy.

2. Rozgrzewamy patelnię teflonową i kilka minut prażymy orzechy na małym ogniu (aż zacznie pachnieć, tak samo postępujemy ze słonecznikiem). Przekładamy do miseczki do ostygnięcia.


3. Na tej samej patelni smażymy mięso ok. 8-10 minut (bez tłuszczu).

4. Sałatę rwiemy/kroimy na mniejsze kawałki. Ananasa kroimy w kostkę.



5. W miseczce majonez mieszamy z sokiem z puszki ananasów. Doprawiamy do smaku solą oraz pieprzem.

6. Wszystkie składniki przekładamy do miski polewamy majonezem i dokładnie mieszamy. Posypujemy słonecznikiem/orzechami i schładzamy w lodówce. 




Mmm Pycha!

Zajrzyj tutaj. :)

Brak komentarzy :