Placek po węgiersku

Placek po węgiersku, czyli duży placek ziemniaczany z gulaszem. Pierwszy raz jadłam to danie w drodze do Anglii, w zajeździe, było bardzo smaczne, dlatego zapamiętałam składniki i od tego czasu przygotowuje je często na obiad.




Przepis na placki ziemniaczane jest już na blogu, smażymy tylko duże placki na całej patelni.


Składniki na placki patrz tutaj.

Składniki na gulasz:

0,5 kg mięsa wieprzowego
1 cebula
1 papryka
ząbek czosnku
200 g pieczarek
łyżeczka papryki słodkiej
pieprz
sól
liść laurowy
ziele angielskie
1 łyżeczka sosu sojowego
1 litr bulionu



Smażymy placki, a w tym czasie przygotowujemy sos. Mięso kroimy w kostkę, przekładamy do miski, dodajemy sos sojowy, czosnek, paprykę, sól, pieprz, mieszamy. Tak przyprawione mięso smażymy w garnuszku na oleju z obu stron. Na patelni smażymy cebulę pokrojoną w kostkę, pieczarki i pokrojoną paprykę i dodajemy pieprz. Po kilku minutach cebulę z pieczarkami dodajemy do mięsa, podlewamy bulionem i dusimy, aż mięso będzie miękkie i sos się zredukuje (około 20 minut). Placek ziemniaczany napełniamy gulaszem i składamy na pół, ja polałam również po placku.


Danie podałam z sałatą z kukurydzą, szczypiorkiem i śmietaną. Idealnie pasują też ogórki kiszone.
Mmm pycha! 

2 komentarze :

Anonimowy pisze...

Proponuję dodać wędzoną paprykę. Będzie jeszcze smaczniejsze i bardziej węgierskie :)

SignorinaGotuje pisze...

Dziękuję i następnym razem na pewno wypróbuje :)